ﺟﺴﮯ ﭘﯽ ﮐﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺯﻧﺪﮦ ﺭﮨﮯ ﻭﮦ ﺍٓﺏ ﺣﯿﺎﺕ ﺍﺻﻞ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺎﮞ ﮨﮯ؟ ﺍﺳﮯ ﭘﯿﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﺍﺏ ﮐﮩﺎﮞ ﮨﯿﮟ؟ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺍﻓﺮﻭﺯ ﺗﺤﺮﯾﺮ ( ﻭﯾﺐ ﮈﯾﺴﮏ ) ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﮐﯽ ﮐﻨﯿﺖ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﺍﻭﺭ ﻧﺎﻡ ’’ ﺑﻠﯿﺎ ‘‘ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻭﺍﻟﺪ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ’’ ﻣﻠﮑﺎﻥ ‘‘ ﮨﮯ . ’’ ﺑﻠﯿﺎ ‘‘ ﺳﺮﯾﺎﻧﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﮐﺎ ﻟﻔﻆ ﮨﮯ ﻋﺮﺑﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺗﺮﺟﻤﮧ ’’ ﺍﺣﻤﺪ ‘‘ ﮨﮯ۔ ﺧﻀﺮﺍﻥ ﮐﺎ ﻟﻘﺐ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻟﻔﻆ ﮐﻮ ﺗﯿﻦ ﻃﺮﺡ ﺳﮯ ﭘﮍﮪ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺧَﻀِﺮ، ﺧَﻀْﺮ، ﺧِﻀْﺮ۔ ’’ ﺧﻀﺮ ‘‘ ﮐﮯ ﻣﻌﻨﯽ ﺳﺒﺰ ﭼﯿﺰ ﮐﮯ ﮨﯿﮟ، ﯾﮧ ﺟﮩﺎﮞ ﺑﯿﭩﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﻭﮨﺎﮞ ﺍٓﭖ ﮐﯽ ﺑﺮﮐﺖ ﺳﮯ ﮨﺮﯼ ﮨﺮﯼ ﮔﮭﺎﺱ ﺍُﮒ ﺟﺎﺗﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﻟﻮﮒ ﺍﻥ ﮐﻮ ’’ ﺧﻀﺮ ‘‘ ﮐﮩﻨﮯ ﻟﮕﮯ۔ ﺍﺑﻮﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﺑﻠﯿﺎ ﺑﻦ ﻣﻠﮑﺎﻥ ﯾﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﮐﮯ ﺧﺎﻟﮧ ﺯﺍﺩ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﺗﮭﮯ۔ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﮐﮯ ( ﺧﺒﺮ ﺟﺎ ﺭﯼ ﮨﮯ ) ﻣﯿﮟ ﻋﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﯾﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﺎﻡ ﺑﻦ ﻧﻮﺡ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﯽ ﺍﻭﻻﺩ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺻﺎﻭﯼ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﺧﻠﯿﻞ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ ﺩﺳﺖ ﺣﻖ ﭘﺮﺳﺖ ﭘﺮ ﺍﺳﻼﻡ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﮐﮯ ﻣﺪﺗﻮﮞ ﺍُﻥ ﮐﯽ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯿﮟ ﺭﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﺧﻠﯿﻞ ﺍﻟﻠﮧؑ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﻮ ﮐﭽﮫ ﻭﺻﯿﺘﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﺗﮭﯿﮟ۔ ( ﺻﺎﻭﯼ،ﺝ۴،ﺹ۴۱۲۱،ﭖ۶۱، ﺍﻟﮑﮩﻒ : ۳۸ ) ﺗﻮ ﺍﺱ ﺳﮯ ﯾﮧ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﮐﺎ ﺩﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢؑ ﮐﮯ ﺩﻭﺭ ﮐﮯ ﻓﻮﺭﯼ ﺑﻌﺪ ﮐﺎ ﮨﯽ ﮨﮯ۔ ﮐﯿﺎ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﯿﮟ؟ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻧﮯ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﯽ ﮐﺜﯿﺮ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮐﯽ ﯾﮧ ﮨﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽؑ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ ﺣﺎﻻﻧﮑﮧ ﺍٓﭖ ﮐﺎ ﺩﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽؑ ﺳﮯ ﮐﺌﯽ ﺳﻮ ﺑﺮﺱ ﭘﮩﻠﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢؑ ﮐﮯ ﺩﻭﺭ ﮐﮯ ﻓﻮﺭﯼ ﺑﻌﺪ ﮐﺎ ﮨﮯ۔ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺭﻭﺡ ﺍﻟﺒﯿﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﯾﻮﺳﻒؑ ﺟﻮ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢؑ ﮐﮯ ﭘﮍﭘﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮ ﺕ ﻣﻮﺳﯽؑ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ 400 ﺳﺎﻝ ﮐﺎ ﻓﺮﻕ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻟﺤﺎﻅ ﺳﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽؑ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﺳﮯ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ 600 ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺪﺭ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﻋﯿﻨﯽ ﺻﺎﺣﺐ ﺷﺮﺡ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﻤﮩﻮﺭ ﮐﺎ ﻣﺬ ﮨﺐ ﯾﮧ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺻﺤﯿﺢ ﺑﮭﯽ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻧﺒﯽ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﯿﮟ۔ ( ﻋﻤﺪۃ ﺍﻟﻘﺎﺭﯼ ﻓﯽ ﺷﺮﺡ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﻣﺼﻨﻒ ﺑﺪﺭﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﻟﻌﯿﻨﯽ،ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻌﻠﻢ، ﺑﺎﺏ ﻣﺎ ﺫﮐﺮﻓﯽ ﺫﮨﺎﺏ ﻣﻮﺳﯽ، ﺝ۲،ﺹ ۴۸،۵۸ ) ﺧﺪﻣﺖ ﺑﺤﺮ ( ﯾﻌﻨﯽ ﺳﻤﻨﺪﺭ ﻣﯿﮟ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﺭﮨﻨﻤﺎﺋﯽ ﮐﺮﻧﺎ ) ﺍِﻧﮩﯿﮟ ﺳﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ( ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﮐﮯ ﺳﭙﺮﺩ ) ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍِﻟﯿﺎﺱؑ ’’ ﺑَﺮّ ‘‘ ﺧﺸﮑﯽ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ۔ ( ﺍﻻﺻﺎﺑۃ ﻓﯽ ﺗﻤﯿﺰﺍﻟﺼﺤﺎﺑۃ، ﺣﺮﻑ ﺍﻟﺨﺎﺋﺎﻟﻤﻌﺠﻤۃ، ﺑﺎﺏ ﻣﺎﻭﺭﺩﻓﯽ ﺗﻌﻤﯿﺮﮦ، ﺝ۲، ﺹ۲۵۲ ) ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺧﺎﺯﻥ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮐﺜﺮ ﻋُﻠَﻤﺎﺀ ﺍﺱ ﭘﺮ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﺸﺎﺋﺦِ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﻭ ﺍﺻﺤﺎﺏِ ﻋﺮﻓﺎﻥ ﮐﺎ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﯿﮟ۔ ﺷﯿﺦ ﺍﺑﻮ ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﺻﻼﺡ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﺘﺎﻭٰﯼ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮ ﺟﻤﮩﻮﺭ ﻋُﻠَﻤﺎﺀ ﻭ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﯿﮟ، ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﮐﮩﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮ ﻭ ﺍﻟﯿﺎﺱ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﺳﺎﻝ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﺣﺞ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺍﺳﯽ ﻣﯿﮟ ﻣﻨﻘﻮﻝ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮ ﻧﮯ ﭼﺸﻤﮧ ﺣﯿﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﻏﺴﻞ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﭘﺎﻧﯽ ﭘﯿﺎ۔ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺻﺎﻭﯼ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﺣﻀﻮﺭ ﺧﺎﺗﻢ ﺍﻟﻨﺒﯿﯿﻦؐ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﻣﺸﺮﻑ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﯾﮧ ﺻﺤﺎﺑﯽ ﺑﮭﯽ ﮨﯿﮟ، ( ﺻﺎﻭﯼ، ﺝ۴،ﺹ۸۰۲۱،ﭖ ۵۱، ﺍﻟﮑﮩﻒ : ۵۶ ) ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻌﺰﯾﺰؓ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ ﺍﻭﺭﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﻮ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﺑﮭﯽ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﺗﮭﯽ ﮐﮧ ﺍﮮ ﻋﻤﺮؓ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﺳﮯ ﺑﭽﻨﺎ ﮐﮧ ﺗﻮ ﻇﺎﮨﺮ ﻣﯿﮟ ﺗﻮ ﺧﺪﺍ ﮐﺎ ﺩﻭﺳﺖ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﻃﻦ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺩﺷﻤﻦ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺟﺲ ﮐﺎ ﻇﺎﮨﺮ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﻃﻦ ﻣﺴﺎﻭﯼ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺗﻮ ﻣﻨﺎﻓﻖ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﻨﺎﻓﻘﻮﮞ ﮐﺎ ﻣﻘﺎﻡ ﺩﺭﮎ ﺍﺳﻔﻞ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﺳﻦ ﮐﺮ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻌﺰﯾﺰؓ ﯾﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﺭﻭﺋﮯ ﮐﮧ ﺍٓﭖ ﮐﯽ ﺩﺍﮌﮬﯽ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺗﺮ ﮨﻮﮔﺌﯽ۔ ( ﺗﻨﺒﯿﮧ ﺍﻟﻤﻐﺘﺮﯾﻦ، ﺍﻟﺒﺎﺏ ﺍﻻﻭّﻝ، ﻣﺴﺎﻭﺍﺗﮩﻢ ﺍﻟﺴﺮ ﻭﺍﻟﻌﻼﻧﯿۃ، ﺹ 39 ) ﺍﻭﺭ ﺑﮭﯽ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺩﯾﻦ ﻧﮯ ﺍﻥ ﺳﮯ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔ﺍٓﺏ ﺣﯿﺎﺕ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﮩﺖ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮨﮯ، ﺑﻌﺾ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﺍﻓﺴﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﮐﭽﮫ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﺘﮯ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍٓﺏ ﺣﯿﺎﺕ ﮐﺎ ﺗﺬﮐﺮﮦ ﻧﮧ ﻗﺮﺍٓﻥ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﻧﮧ ﮨﯽ ﮐﺴﯽ ﺻﯿﺤﺢ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ۔ﮨﺎﮞ ﮐﭽﮫ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﺮﺍﻡ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺗﺬﮐﺮﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﮐﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺳﻔﺮ ﮐﮯ ﺯﻣﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ، ﺟﯿﺴﮯ ﮐﮧ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺧﺰﺍﺋﻦ ﺍﻟﻌﺮﻓﺎﻥ ﭖ۶۱، ﺍﻟﮑﮩﻒ : ۶۸ﺗﺎ ۸۹ ﻣﯿﮟ ﻧﻘﻞ ﮨﮯ۔ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﻧﮯ ﭘﺮﺍﻧﯽ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﭘﮍﮬﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺳﺎﻡ ﺑﻦ ﻧﻮﺡؑ ﮐﯽ ﺍﻭﻻﺩ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺷﺨﺺ ﭼﺸﻤﮧ ﺣﯿﺎﺕ ﺳﮯ ﭘﺎﻧﯽ ﭘﯽ ﻟﮯ ﮔﺎ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻣﻮﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﺍٓﺋﮯ ﮔﯽ۔ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﻧﮯ ﻣﻐﺮﺏ ﮐﺎ ﺳﻔﺮ ﮐﯿﺎ۔ ﺍٓﭖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﺑﮭﯽ ﺗﮭﮯ ﻭﮦ ﺗﻮ ﺍٓﺏِ ﺣﯿﺎﺕ ﮐﮯ ﭼﺸﻤﮧ ﭘﺮ ﭘﮩﻨﭻ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﭘﺎﻧﯽ ﺑﮭﯽ ﭘﯽ ﻟﯿﺎ ﻣﮕﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﮐﮯ ﻣﻘﺪﺭ ﻣﯿﮟ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ، ﻭﮦ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﺭﮦ ﮔﺌﮯ۔ ﺍﺱ ﺳﻔﺮ ﻣﯿﮟ ﺍٓﭖ ﺟﺎﻧﺐ ﻣﻐﺮﺏ ﺭﻭﺍﻧﮧ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﻮ ﺟﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﺍٓﺑﺎﺩﯼ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﮨﮯﻭﮦ ﺳﺐ ﻣﻨﺰﻟﯿﮟ ﻃﮯ ﮐﺮﮐﮯ ﺍٓﭖ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﮯ ﻣﻘﺎﻡ ﭘﺮ ﭘﮩﻨﭽﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺳﻮﺭﺝ ﻏﺮﻭﺏ ﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﺍﯾﺴﺎ ﻧﻈﺮ ﺍٓﯾﺎ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﯾﮏ ﺳﯿﺎﮦ ﭼﺸﻤﮧ ﻣﯿﮟ ﮈﻭﺏ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺳﻤﻨﺪﺭﯼ ﺳﻔﺮ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﻮ ﺍٓﻓﺘﺎﺏ ﺳﻤﻨﺪﺭ ﮐﮯ ﮐﺎﻟﮯ ﭘﺎﻧﯽ ﻣﯿﮟ ﮈﻭﺑﺘﺎ ﻧﻈﺮ ﺍٓﺗﺎ ﮨﮯ، ﻭﮨﺎﮞ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﯽ ﻗﻮﻡ ﻣﻠﯽ ﺟﻮ ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﮐﮭﺎﻝ ﭘﮩﻨﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﯽ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ ﮐﻮﺋﯽ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﻟﺒﺎﺱ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﺪﻥ ﭘﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﺭﯾﺎﺋﯽ ﻣﺮﺩﮦ ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻏﺬﺍ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﺳﺎﻣﺎﻥ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ، ﯾﮧ ﻗﻮﻡ ’’ ﻧﺎﺳﮏ ‘‘ ﮐﮩﻼﺗﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﺸﮑﺮ ﺑﮯ ﺷﻤﺎﺭ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻟﻮﮒ ﺑﮩﺖ ﮨﯽ ﻃﺎﻗﺖ ﻭﺭ ﺍﻭﺭﺟﻨﮕﺠﻮ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﻧﮯ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﮔﺮﺩ ﺍﭘﻨﯽ ﻓﻮﺟﻮﮞ ﮐﺎ ﮔﮭﯿﺮﺍ ﮈﺍﻝ ﮐﺮ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺑﮯ ﺑﺲ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﮐﭽﮫ ﺗﻮ ﻣﺸﺮﻑ ﺑﮧ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﮨﻮ ﮔﺌﮯ ﮐﭽﮫ ﺍٓﭖ ﮐﯽ ﻓﻮﺟﻮﮞ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﻣﻘﺘﻮﻝ ﮨﻮ ﮔﺌﮯ، ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺧﺎﺯﻥ ﺍﻭﺭ ﺷﯿﺦ ﺍﺑﻮ ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﺻﻼﺡ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﺘﺎﻭٰﯼ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﯿﺎﺱ ﺟﻤﮩﻮﺭ ﻋُﻠَﻤﺎﺀ ﻭ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﺳﺎﻝ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﺣﺞ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮ ﻧﮯ ﭼﺸﻤﮧ ﺣﯿﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﻏﺴﻞ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﭘﺎﻧﯽ ﺑﮭﯽ ﭘﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﮐﯽ ﮐﻨﯿﺖ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﺍﻭﺭ ﻧﺎﻡ ’’ ﺑﻠﯿﺎ ‘‘ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻭﺍﻟﺪ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ’’ ﻣﻠﮑﺎﻥ ‘‘ ﮨﮯ . ’’ ﺑﻠﯿﺎ ‘‘ ﺳﺮﯾﺎﻧﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﮐﺎ ﻟﻔﻆ ﮨﮯ ﻋﺮﺑﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺗﺮﺟﻤﮧ ’’ ﺍﺣﻤﺪ ‘‘ ﮨﮯ۔ ﺧﻀﺮﺍﻥ ﮐﺎ ﻟﻘﺐ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻟﻔﻆ ﮐﻮ ﺗﯿﻦ ﻃﺮﺡ ﺳﮯ ﭘﮍﮪ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺧَﻀِﺮ، ﺧَﻀْﺮ، ﺧِﻀْﺮ۔ ’’ ﺧﻀﺮ ‘‘ ﮐﮯ ﻣﻌﻨﯽ ﺳﺒﺰ ﭼﯿﺰ ﮐﮯ ﮨﯿﮟ، ﯾﮧ ﺟﮩﺎﮞ ﺑﯿﭩﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﻭﮨﺎﮞ ﺍٓﭖ ﮐﯽ ﺑﺮﮐﺖ ﺳﮯ ﮨﺮﯼ ﮨﺮﯼ ﮔﮭﺎﺱ ﺍُﮒ ﺟﺎﺗﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﻟﻮﮒ ﺍﻥ ﮐﻮ ’’ ﺧﻀﺮ ‘‘ ﮐﮩﻨﮯ ﻟﮕﮯ۔ ﺍﺑﻮﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﺑﻠﯿﺎ ﺑﻦ ﻣﻠﮑﺎﻥ ﯾﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﮐﮯ ﺧﺎﻟﮧ ﺯﺍﺩ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﺗﮭﮯ۔ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﮐﮯ ﻭﺯﯾﺮﺍﻭﺭ ﺟﻨﮕﻠﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻋﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﯾﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﺎﻡ ﺑﻦ ﻧﻮﺡ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﯽ ﺍﻭﻻﺩ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺻﺎﻭﯼ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﺧﻠﯿﻞ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ ﺩﺳﺖ ﺣﻖ ﭘﺮﺳﺖ ﭘﺮ ﺍﺳﻼﻡ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﮐﮯ ﻣﺪﺗﻮﮞ ﺍُﻥ ﮐﯽ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯿﮟ ﺭﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﺧﻠﯿﻞ ﺍﻟﻠﮧؑ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﻮ ﮐﭽﮫ ﻭﺻﯿﺘﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﺗﮭﯿﮟ۔ ( ﺻﺎﻭﯼ،ﺝ۴،ﺹ۴۱۲۱،ﭖ۶۱، ﺍﻟﮑﮩﻒ : ۳۸ ) ﺗﻮ ﺍﺱ ﺳﮯ ﯾﮧ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﮐﺎ ﺩﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢؑ ﮐﮯ ﺩﻭﺭ ﮐﮯ ﻓﻮﺭﯼ ﺑﻌﺪ ﮐﺎ ﮨﯽ ﮨﮯ۔ ﮐﯿﺎ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﯿﮟ؟ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻧﮯ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﯽ ﮐﺜﯿﺮ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮐﯽ ﯾﮧ ﮨﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽؑ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ ﺣﺎﻻﻧﮑﮧ ﺍٓﭖ ﮐﺎ ﺩﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽؑ ﺳﮯ ﮐﺌﯽ ﺳﻮ ﺑﺮﺱ ﭘﮩﻠﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢؑ ﮐﮯ ﺩﻭﺭ ﮐﮯ ﻓﻮﺭﯼ ﺑﻌﺪ ﮐﺎ ﮨﮯ۔ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺭﻭﺡ ﺍﻟﺒﯿﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﯾﻮﺳﻒؑ ﺟﻮ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢؑ ﮐﮯ ﭘﮍﭘﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮ ﺕ ﻣﻮﺳﯽؑ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ 400 ﺳﺎﻝ ﮐﺎ ﻓﺮﻕ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻟﺤﺎﻅ ﺳﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽؑ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﺳﮯ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ 600 ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺪﺭ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﻋﯿﻨﯽ ﺻﺎﺣﺐ ﺷﺮﺡ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﻤﮩﻮﺭ ﮐﺎ ﻣﺬ ﮨﺐ ﯾﮧ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺻﺤﯿﺢ ﺑﮭﯽ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻧﺒﯽ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﯿﮟ۔ ( ﻋﻤﺪۃ ﺍﻟﻘﺎﺭﯼ ﻓﯽ ﺷﺮﺡ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﻣﺼﻨﻒ ﺑﺪﺭﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﻟﻌﯿﻨﯽ،ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻌﻠﻢ، ﺑﺎﺏ ﻣﺎ ﺫﮐﺮﻓﯽ ﺫﮨﺎﺏ ﻣﻮﺳﯽ، ﺝ۲،ﺹ ۴۸،۵۸ ) ﺧﺪﻣﺖ ﺑﺤﺮ ( ﯾﻌﻨﯽ ﺳﻤﻨﺪﺭ ﻣﯿﮟ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﺭﮨﻨﻤﺎﺋﯽ ﮐﺮﻧﺎ ) ﺍِﻧﮩﯿﮟ ﺳﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ( ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﮐﮯ ﺳﭙﺮﺩ ) ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍِﻟﯿﺎﺱؑ ’’ ﺑَﺮّ ‘‘ ﺧﺸﮑﯽ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ۔ ( ﺍﻻﺻﺎﺑۃ ﻓﯽ ﺗﻤﯿﺰﺍﻟﺼﺤﺎﺑۃ، ﺣﺮﻑ ﺍﻟﺨﺎﺋﺎﻟﻤﻌﺠﻤۃ، ﺑﺎﺏ ﻣﺎﻭﺭﺩﻓﯽ ﺗﻌﻤﯿﺮﮦ، ﺝ۲، ﺹ۲۵۲ ) ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺧﺎﺯﻥ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮐﺜﺮ ﻋُﻠَﻤﺎﺀ ﺍﺱ ﭘﺮ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﺸﺎﺋﺦِ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﻭ ﺍﺻﺤﺎﺏِ ﻋﺮﻓﺎﻥ ﮐﺎ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﯿﮟ۔ﺷﯿﺦ ﺍﺑﻮ ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﺻﻼﺡ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﺘﺎﻭٰﯼ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮ ﺟﻤﮩﻮﺭ ﻋُﻠَﻤﺎﺀ ﻭ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﯿﮟ، ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﮐﮩﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮ ﻭ ﺍﻟﯿﺎﺱ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﺳﺎﻝ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﺣﺞ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺍﺳﯽ ﻣﯿﮟ ﻣﻨﻘﻮﻝ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮ ﻧﮯ ﭼﺸﻤﮧ ﺣﯿﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﻏﺴﻞ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﭘﺎﻧﯽ ﭘﯿﺎ۔ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺻﺎﻭﯼ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﺣﻀﻮﺭ ﺧﺎﺗﻢ ﺍﻟﻨﺒﯿﯿﻦؐ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﻣﺸﺮﻑ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﯾﮧ ﺻﺤﺎﺑﯽ ﺑﮭﯽ ﮨﯿﮟ، ( ﺻﺎﻭﯼ، ﺝ۴،ﺹ۸۰۲۱،ﭖ ۵۱، ﺍﻟﮑﮩﻒ : ۵۶ ) ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻌﺰﯾﺰؓ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ ﺍﻭﺭﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﻮ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﺑﮭﯽ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﺗﮭﯽ ﮐﮧ ﺍﮮ ﻋﻤﺮؓ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﺳﮯ ﺑﭽﻨﺎ ﮐﮧ ﺗﻮ ﻇﺎﮨﺮ ﻣﯿﮟ ﺗﻮ ﺧﺪﺍ ﮐﺎ ﺩﻭﺳﺖ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﻃﻦ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺩﺷﻤﻦ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺟﺲ ﮐﺎ ﻇﺎﮨﺮ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﻃﻦ ﻣﺴﺎﻭﯼ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺗﻮ ﻣﻨﺎﻓﻖ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﻨﺎﻓﻘﻮﮞ ﮐﺎ ﻣﻘﺎﻡ ﺩﺭﮎ ﺍﺳﻔﻞ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﺳﻦ ﮐﺮ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻌﺰﯾﺰؓ ﯾﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﺭﻭﺋﮯ ﮐﮧ ﺍٓﭖ ﮐﯽ ﺩﺍﮌﮬﯽ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺗﺮ ﮨﻮﮔﺌﯽ۔ ( ﺗﻨﺒﯿﮧ ﺍﻟﻤﻐﺘﺮﯾﻦ، ﺍﻟﺒﺎﺏ ﺍﻻﻭّﻝ، ﻣﺴﺎﻭﺍﺗﮩﻢ ﺍﻟﺴﺮ ﻭﺍﻟﻌﻼﻧﯿۃ، ﺹ 39 ) ﺍﻭﺭ ﺑﮭﯽ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺩﯾﻦ ﻧﮯ ﺍﻥ ﺳﮯ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔ﺍٓﺏ ﺣﯿﺎﺕ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﮩﺖ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮨﮯ، ﺑﻌﺾ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﺍﻓﺴﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﮐﭽﮫ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﺘﮯ
ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍٓﺏ ﺣﯿﺎﺕ ﮐﺎ ﺗﺬﮐﺮﮦ ﻧﮧ ﻗﺮﺍٓﻥ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﻧﮧ ﮨﯽ ﮐﺴﯽ ﺻﯿﺤﺢ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ۔ﮨﺎﮞ ﮐﭽﮫ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﺮﺍﻡ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺗﺬﮐﺮﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﮐﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺳﻔﺮ ﮐﮯ ﺯﻣﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ، ﺟﯿﺴﮯ ﮐﮧ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺧﺰﺍﺋﻦ ﺍﻟﻌﺮﻓﺎﻥ ﭖ۶۱، ﺍﻟﮑﮩﻒ : ۶۸ﺗﺎ ۸۹ ﻣﯿﮟ ﻧﻘﻞ ﮨﮯ۔ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﻧﮯ ﭘﺮﺍﻧﯽ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﭘﮍﮬﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺳﺎﻡ ﺑﻦ ﻧﻮﺡؑ ﮐﯽ ﺍﻭﻻﺩ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺷﺨﺺ ﭼﺸﻤﮧ ﺣﯿﺎﺕ ﺳﮯ ﭘﺎﻧﯽ ﭘﯽ ﻟﮯ ﮔﺎ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻣﻮﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﺍٓﺋﮯ ﮔﯽ۔ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﻧﮯ ﻣﻐﺮﺏ ﮐﺎ ﺳﻔﺮ ﮐﯿﺎ۔ ﺍٓﭖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﺑﮭﯽ ﺗﮭﮯ ﻭﮦ ﺗﻮ ﺍٓﺏِ ﺣﯿﺎﺕ ﮐﮯ ﭼﺸﻤﮧ ﭘﺮ ﭘﮩﻨﭻ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﭘﺎﻧﯽ ﺑﮭﯽ ﭘﯽ ﻟﯿﺎ ﻣﮕﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﮐﮯ ﻣﻘﺪﺭ ﻣﯿﮟ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ، ﻭﮦ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﺭﮦ ﮔﺌﮯ۔ ﺍﺱ ﺳﻔﺮ ﻣﯿﮟ ﺍٓﭖ ﺟﺎﻧﺐ ﻣﻐﺮﺏ ﺭﻭﺍﻧﮧ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﻮ ﺟﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﺍٓﺑﺎﺩﯼ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﮨﮯﻭﮦ ﺳﺐ ﻣﻨﺰﻟﯿﮟ ﻃﮯ ﮐﺮﮐﮯ ﺍٓﭖ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﮯ ﻣﻘﺎﻡ ﭘﺮ ﭘﮩﻨﭽﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺳﻮﺭﺝ ﻏﺮﻭﺏ ﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﺍﯾﺴﺎ ﻧﻈﺮ ﺍٓﯾﺎ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﯾﮏ ﺳﯿﺎﮦ ﭼﺸﻤﮧ ﻣﯿﮟ ﮈﻭﺏ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺳﻤﻨﺪﺭﯼ ﺳﻔﺮ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﻮ ﺍٓﻓﺘﺎﺏ ﺳﻤﻨﺪﺭ ﮐﮯ ﮐﺎﻟﮯ ﭘﺎﻧﯽ ﻣﯿﮟ ﮈﻭﺑﺘﺎ ﻧﻈﺮ ﺍٓﺗﺎ ﮨﮯ، ﻭﮨﺎﮞ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﯽ ﻗﻮﻡ ﻣﻠﯽ ﺟﻮ ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﮐﮭﺎﻝ ﭘﮩﻨﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﯽ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ ﮐﻮﺋﯽ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﻟﺒﺎﺱ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﺪﻥ ﭘﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﺭﯾﺎﺋﯽ ﻣﺮﺩﮦ ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻏﺬﺍ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﺳﺎﻣﺎﻥ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ، ﯾﮧ ﻗﻮﻡ ’’ ﻧﺎﺳﮏ ‘‘ ﮐﮩﻼﺗﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﺸﮑﺮ ﺑﮯ ﺷﻤﺎﺭ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻟﻮﮒ ﺑﮩﺖ ﮨﯽ ﻃﺎﻗﺖ ﻭﺭ ﺍﻭﺭﺟﻨﮕﺠﻮ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﻧﮯ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﮔﺮﺩ ﺍﭘﻨﯽ ﻓﻮﺟﻮﮞ ﮐﺎ ﮔﮭﯿﺮﺍ ﮈﺍﻝ ﮐﺮ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺑﮯ ﺑﺲ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﮐﭽﮫ ﺗﻮ ﻣﺸﺮﻑ ﺑﮧ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﮨﻮ ﮔﺌﮯ ﮐﭽﮫ ﺍٓﭖ ﮐﯽ ﻓﻮﺟﻮﮞ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﻣﻘﺘﻮﻝ ﮨﻮ ﮔﺌﮯ، ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺧﺎﺯﻥ ﺍﻭﺭ ﺷﯿﺦ ﺍﺑﻮ ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﺻﻼﺡ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﺘﺎﻭٰﯼ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﯿﺎﺱ ﺟﻤﮩﻮﺭ ﻋُﻠَﻤﺎﺀ ﻭ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﺳﺎﻝ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﺣﺞ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮ ﻧﮯ ﭼﺸﻤﮧ ﺣﯿﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﻏﺴﻞ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﭘﺎﻧﯽ ﺑﮭﯽ ﭘﯿﺎ ﺗﮭﺎ ( ﺱ ﺱ ﺱ
ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍٓﺏ ﺣﯿﺎﺕ ﮐﺎ ﺗﺬﮐﺮﮦ ﻧﮧ ﻗﺮﺍٓﻥ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﻧﮧ ﮨﯽ ﮐﺴﯽ ﺻﯿﺤﺢ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ۔ﮨﺎﮞ ﮐﭽﮫ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﺮﺍﻡ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺗﺬﮐﺮﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﮐﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺳﻔﺮ ﮐﮯ ﺯﻣﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ، ﺟﯿﺴﮯ ﮐﮧ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺧﺰﺍﺋﻦ ﺍﻟﻌﺮﻓﺎﻥ ﭖ۶۱، ﺍﻟﮑﮩﻒ : ۶۸ﺗﺎ ۸۹ ﻣﯿﮟ ﻧﻘﻞ ﮨﮯ۔ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﻧﮯ ﭘﺮﺍﻧﯽ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﭘﮍﮬﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺳﺎﻡ ﺑﻦ ﻧﻮﺡؑ ﮐﯽ ﺍﻭﻻﺩ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺷﺨﺺ ﭼﺸﻤﮧ ﺣﯿﺎﺕ ﺳﮯ ﭘﺎﻧﯽ ﭘﯽ ﻟﮯ ﮔﺎ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻣﻮﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﺍٓﺋﮯ ﮔﯽ۔ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﻧﮯ ﻣﻐﺮﺏ ﮐﺎ ﺳﻔﺮ ﮐﯿﺎ۔ ﺍٓﭖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮؑ ﺑﮭﯽ ﺗﮭﮯ ﻭﮦ ﺗﻮ ﺍٓﺏِ ﺣﯿﺎﺕ ﮐﮯ ﭼﺸﻤﮧ ﭘﺮ ﭘﮩﻨﭻ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﭘﺎﻧﯽ ﺑﮭﯽ ﭘﯽ ﻟﯿﺎ ﻣﮕﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﮐﮯ ﻣﻘﺪﺭ ﻣﯿﮟ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ، ﻭﮦ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﺭﮦ ﮔﺌﮯ۔ ﺍﺱ ﺳﻔﺮ ﻣﯿﮟ ﺍٓﭖ ﺟﺎﻧﺐ ﻣﻐﺮﺏ ﺭﻭﺍﻧﮧ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﻮ ﺟﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﺍٓﺑﺎﺩﯼ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﮨﮯﻭﮦ ﺳﺐ ﻣﻨﺰﻟﯿﮟ ﻃﮯ ﮐﺮﮐﮯ ﺍٓﭖ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﮯ ﻣﻘﺎﻡ ﭘﺮ ﭘﮩﻨﭽﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺳﻮﺭﺝ ﻏﺮﻭﺏ ﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﺍﯾﺴﺎ ﻧﻈﺮ ﺍٓﯾﺎ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﯾﮏ ﺳﯿﺎﮦ ﭼﺸﻤﮧ ﻣﯿﮟ ﮈﻭﺏ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺳﻤﻨﺪﺭﯼ ﺳﻔﺮ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﻮ ﺍٓﻓﺘﺎﺏ ﺳﻤﻨﺪﺭ ﮐﮯ ﮐﺎﻟﮯ ﭘﺎﻧﯽ ﻣﯿﮟ ﮈﻭﺑﺘﺎ ﻧﻈﺮ ﺍٓﺗﺎ ﮨﮯ، ﻭﮨﺎﮞ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﯽ ﻗﻮﻡ ﻣﻠﯽ ﺟﻮ ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﮐﮭﺎﻝ ﭘﮩﻨﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﯽ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ ﮐﻮﺋﯽ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﻟﺒﺎﺱ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﺪﻥ ﭘﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﺭﯾﺎﺋﯽ ﻣﺮﺩﮦ ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻏﺬﺍ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﺳﺎﻣﺎﻥ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ، ﯾﮧ ﻗﻮﻡ ’’ ﻧﺎﺳﮏ ‘‘ ﮐﮩﻼﺗﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﺸﮑﺮ ﺑﮯ ﺷﻤﺎﺭ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻟﻮﮒ ﺑﮩﺖ ﮨﯽ ﻃﺎﻗﺖ ﻭﺭ ﺍﻭﺭﺟﻨﮕﺠﻮ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﻧﮯ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﮔﺮﺩ ﺍﭘﻨﯽ ﻓﻮﺟﻮﮞ ﮐﺎ ﮔﮭﯿﺮﺍ ﮈﺍﻝ ﮐﺮ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺑﮯ ﺑﺲ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﮐﭽﮫ ﺗﻮ ﻣﺸﺮﻑ ﺑﮧ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﮨﻮ ﮔﺌﮯ ﮐﭽﮫ ﺍٓﭖ ﮐﯽ ﻓﻮﺟﻮﮞ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﻣﻘﺘﻮﻝ ﮨﻮ ﮔﺌﮯ، ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺧﺎﺯﻥ ﺍﻭﺭ ﺷﯿﺦ ﺍﺑﻮ ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﺻﻼﺡ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﺘﺎﻭٰﯼ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﯿﺎﺱ ﺟﻤﮩﻮﺭ ﻋُﻠَﻤﺎﺀ ﻭ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﺳﺎﻝ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﺣﺞ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻀﺮ ﻧﮯ ﭼﺸﻤﮧ ﺣﯿﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﻏﺴﻞ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﭘﺎﻧﯽ ﺑﮭﯽ ﭘﯿﺎ ﺗﮭﺎ ( ﺱ ﺱ ﺱ
Comments
Post a Comment